Od swojej premiery w 2014 roku, „The Elder Scrolls Online” regularnie rozbudowywane jest o nowe lokacje, historie i aktywności. Wśród licznych dodatków – zarówno mniejszych DLC, jak i pełnoprawnych „rozdziałów” (tzw. Chapters) – jeden z nich szczególnie zapisał się w historii gry jako największe i najbardziej imponujące rozszerzenie. Mowa tu o Morrowind, który przenosi graczy na wyspę Vvardenfell, będącą sercem Trzeciej Ery i jedną z najbardziej kultowych krain świata Tamriel, znaną z legendarnej trzeciej części serii The Elder Scrolls.
Morrowind to nie tylko kolejna nowa strefa – to przede wszystkim podróż w czasie dla tych, którzy pamiętają TES III: Morrowind z 2002 roku. Choć akcja w ESO toczy się około 700 lat wcześniej, gracze mogą ponownie zwiedzać malowniczą wyspę Vvardenfell z jej charakterystycznymi grzybowymi lasami, intrygującymi miastami i dominującym nad pejzażem wulkanem – Czerwoną Górą (Red Mountain). Deweloperzy z ZeniMax Online Studios z ogromną pieczołowitością odtworzyli klimat i atmosferę oryginału, jednocześnie dopasowując całość do realiów MMO.
Morrowind zostało zaprojektowane z myślą o kompleksowej przygodzie. To największy pojedynczy dodatek, który stanowił swoistą „drugą premierę” ESO. Wyspa Vvardenfell jest jedną z największych pojedynczych stref dostępnych w grze. Dzięki temu gracze mogą:
Oprócz samego obszaru i zadań, Morrowind wprowadziło do ESO całkowicie nową klasę postaci – Strażnika (Warden). To wielki ukłon w stronę graczy spragnionych świeżego stylu rozgrywki. Strażnik potrafi przyzwać zwierzęcych towarzyszy, władać potężną magią natury i pełnić różnorodne role w drużynie – od DPS, przez wsparcie, aż po uzdrowiciela. Ta klasa to nie tylko urozmaicenie dla starych wyjadaczy, ale i doskonały punkt startu dla nowych graczy, rozpoczynających przygodę prosto na Vvardenfell.
Wraz z Morrowind do ESO zawitał również nowy rodzaj rozgrywki PvP – Battlegrounds. Są to dynamiczne starcia małych drużyn (3 grupy po 4 osoby) w krótszych, bardziej intensywnych meczach. Ten element rozszerzenia skierowany był do graczy szukających szybkiej rywalizacji, nieco innej niż potężne bitwy o twierdze w Cyrodiil.
Premiera Morrowind w 2017 roku wyznaczyła pewien standard dla przyszłych dużych dodatków do ESO. Rozdział ten:
Morrowind to największy i niezwykle ważny dodatek do Elder Scrolls Online. Nie tylko wprowadził imponujący obszar do eksploracji, nową klasę i tryby rozgrywki, ale też stanowi symboliczne połączenie przeszłości marki z przyszłością MMO. Dla weteranów to sentymentalna podróż do regionu, który znają i kochają, a dla nowicjuszy – okazja, by poznać niezwykle rozbudowany i barwny świat Tamriel od jednej z jego najbardziej charakterystycznych stron.